Obchodní podmínky
Objednávkou Zboží na Webovém portálu www.peonique.cz uzavírá Zákazník s Prodávajícím kupní smlouvu (dále jen “Smlouva”). Tyto Všeobecné obchodní podmínky definují obsah Smlouvy, zejména pak práva a povinnosti z ní vyplývající pro Prodávajícího a Zákazníka.
Prodávající:
Název: Barbora Macounová
IČO: 04562607
Adresa: Dolní Nerestce 43, Nerestce 398 04
Kontaktní údaje:
Adresa provozovny: Dolní Nerestce 43, Nerestce 398 04
Telefon: 732 819 657
E-mail: infopeonique@gmail.com
Webový portál: www.peonique.cz
jako prodejce zboží na e-shopu (dále jen “Prodávající”)
- Úvodní ustanovení
1.1. Všeobecné obchodní podmínky (dále jen “Obchodní podmínky”) upravují ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen “občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá na základě nebo v souvislosti s uzavřením Smlouvy mezi Prodávajícím a kupujícím (dále jen “Zákazník”). Prodávající realizuje prodej zboží prostřednictvím webového portálu a rozhraní na www.peonique.cz (dále jen “Webový portál”).
1.2. Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást Smlouvy. Mohou být Prodávajícím jednostranně doplňovány či měněny. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá před účinností nových Obchodních podmínek.
1.3. Ve Smlouvě lze sjednat ustanovení odlišná od Obchodních podmínek. Tato ustanovení mají před Obchodními podmínkami přednost.
- Základní definice
2.1. E-shop – internetový obchod na Webovém portálu, jehož účelem je zobrazení, výběr a objednávka zboží.
2.2. Občanský zákoník – Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2.š. Kupující/Zákazník – fyzická osoba/podnikající fyzická osoba/právnická osoba, která na základě objednávky zboží učiněné prostřednictvím E-shopu uzavírá kupní smlouvu s Prodávajícím.
2.4. Spotřebitel – osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
2.5. Objednávka – Zákazníkem učiněný závazný návrh na uzavření kupní smlouvy.
2.6. Kupní smlouva/Smlouva – smlouva uzavíraná mezi Prodávajícím a Zákazníkem na základě objednávky zboží z E-shopu ve smyslu § 2079 a násl. občanského zákoníku.
2.7. Spotřebitelská smlouva – smlouva o koupi zboží, jejíž smluvními stranami jsou Prodávající a Spotřebitel.
2.8. Zboží – věc, kterou Prodávající nabízí k prodeji prostřednictvím E-shopu.
2.9. Uživatel – osoba, která užívá E-shop.
2.10. Uživatelský účet – část E-shopu, která je přístupná každému registrovanému Uživateli a zobrazuje mu individuálně generované údaje v jeho uživatelském rozhraní - např. jím učiněné objednávky.
2.11. Registrace – registrace Uživatele do databáze E-shopu, a to vyplněním pro Registraci povinných údajů.
2.12. Přístupové údaje – přihlašovací jméno a heslo Uživatele vygenerované při Registraci Uživatele.
2.13. Cena – peněžní částka, která náleží Prodávajícímu v souvislosti se zakoupením Zboží.
2.14. Cena za přepravu – peněžní částka za balení a doručení Zboží.
2.15. Celková cena – souhrnná cena za Zboží a jeho přepravu.
- Uzavření Smlouvy
3.1. Zboží a jeho prezentace umístěná na E-shopu Prodávajícího je informativního charakteru, přičemž Prodávající není povinen ohledně Zboží uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije, tj. návrh dodat Zboží učiněný prostřednictvím
- reklamy,
- katalogu,
- vystavením zboží
není nabídkou ve smyslu závazku Prodávajícího uzavřít Smlouvu.
3.2. E-shop obsahuje informace o Zboží, včetně jeho prezentace, uvedení Ceny, Ceny za přepravu a nákladů na vrácení Zboží. Cena Zboží je na E-shopu uvedena se započtením daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění Prodávajícího sjednat při uzavření Smlouvy individuální obchodní podmínky.
3.3. E-shop obsahuje informace o Ceně za přepravu Zboží, včetně uvedení možných způsobů přepravy a přibližného data doručení Zboží. Informace o přepravě uveřejněné na E-shopu se vztahují na území České republiky.
3.4. Smlouva je uzavřena okamžikem odeslání Objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře. Odesláním Objednávky souhlasíte s využitím prostředků komunikace na dálku. Náklady na použití prostředků komunikace na dálku hradí Zákazník.
3.5. Za účelem objednání Zboží Zákazník vyplní na E-shopu objednávkový formulář, který obsahuje zejména následující informace:
- identifikaci Zboží, které Zákazník vložil do elektronického nákupního košíku prostřednictvím kliknutí na tlačítko, popřípadě tlačítka, která slouží k tomuto účelu, s názvem “do košíku” nebo “objednat s povinností platby”.
- množství a Cenu Zboží za jeden kus,
- souhrnnou Cenu za Zboží, tj. Cenu za veškeré položky nacházející v elektronickém nákupním košíku,
- možnosti výběru způsobu přepravy Zboží, včetně uvedení jednotlivých Cen,
- způsob úhrady Zboží, včetně jeho přepravy.
3.6. Před odesláním Objednávky Zákazník vyplní ve formuláři své identifikační údaje, které je oprávněn a může kontrolovat, měnit či opravovat, včetně možnosti změny konkrétního Zboží, jeho odebrání z elektronického nákupního košíku, úpravy množství Zboží, změny volby přepravy Zboží či způsobu platby. Totéž platí i v případě dalších vstupních údajů, které Zákazník do Objednávky vložil.
3.7. Kliknutím na tlačítko “objednat s povinností platby” před odesláním Objednávky Zákazník souhlasí s účinným zněním Obchodních podmínek a se zpracováním osobních údajů dle účinných Podmínek zpracování osobních údajů. Objednávka je dokončena prostřednictvím kliknutí na tlačítko “objednat s povinností platby” .
3.8. Prodávající považuje údaje, které obdržel prostřednictvím Objednávky učiněné Zákazníkem za správné, úplné a pravdivé. Prodávající je povinen neprodleně potvrdit obdržení Objednávky na e-mailovou adresu, která je uvedena v objednávkovém formuláři. Součástí potvrzení Objednávky je její shrnutí a Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni učinění Objednávky.
3.9. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy s povinností uhrazení Ceny Zboží ze strany Zákazníka a dodání Zboží ze strany Prodávajícího.
3.10. Prodávající není povinen potvrdit Objednávku. Jedná se zejména o případy nedostupnosti Zboží či překročení maximálního možného množství Zboží, které je možné v rámci Objednávky odebrat. V tomto případě dojde ke stornování Vaší Objednávky ze strany Prodávajícího či Vás bude kontaktovat s nabídkou na uzavření Smlouvy ohledně vlastnostmi obdobného Zboží. K uzavření Smlouvy pak dojde v okamžiku potvrzení nabídky Prodávajícího ze strany Zákazníka.
3.11. Objednávku může Zákazník učinit též prostřednictvím svého Uživatelského účtu. Je však povinen zkontrolovat správnost, úplnost a pravdivost předvyplněných identifikačních údajů.
- Cenové a platební podmínky
4.1. Jednotková Cena Zboží je uvedena včetně daně z přidané hodnoty a veškerých poplatků souvisejících se zakoupením Zboží.
4.2. Prodávající požaduje uhrazení Ceny za Zboží, včetně nákladů na balení a doručení Zboží před převzetím Zboží Zákazníkem. Celkovou cenu lze uhradit:
- kartou online - platba proběhne prostřednictvím platební brány ShoptetPay za podmínek stanovených touto platební bránou, které Zákazník nalezne na Webovém portálu www.shoptetpay.com
- prostřednictvím Google Pay či Apple Pay,
- platební kartou,
- platební kartou či v hotovosti při osobním odběru zásilky na výdejním místě,
- na dobírku při převzetí zásilky v místě určeném v Objednávce,
4.3. Případné poskytnuté slevy z Ceny nelze vzájemně kombinovat, tj. pro každou Objednávku je možné uplatnit pouze jeden slevový kupón.
4.4. Smlouva je účinná v okamžiku uhrazení Celkové ceny. Celková cena je v případě:
- bankovního převodu uhrazena v okamžiku, kdy Prodávající obdrží peněžní prostředky na účet,
- platby kartou online, Google Pay, Apple Pay, platební kartou v okamžiku provedení platby,
- hotovosti v okamžiku převzetí Zboží oproti platbě.
4.5. Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka v okamžiku uhrazení Celkové ceny.
4.6. Prodávající ke každé Objednávce vystaví daňový doklad, tj. fakturu, kterou Zákazník nalezne ve svém Uživatelském účtu a zároveň mu bude zaslána na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.
- Přeprava Zboží
5.1. Zboží je doručováno na území České republiky.
5.2. Zboží bude Zákazníkovi doručeno dle jeho preferencí následujícími způsoby:
- osobním odběrem na výdejním místě společností Zásilkovna, Balíkovna, PPL Parcel, PPL, Kavárna Větev, Kavárna Sova na Větvi
5.3. Zákazník je povinen v případě doručení Zboží na zvolené výdejní místo či adresu uvedené v Objednávce Zboží převzít.
5.4. Jestliže je třeba zboží doručovat z důvodu jeho nepřevzetí Zákazníkem opakovaně či na jinou adresu, popř. jiným způsobem, než je uvedenou v Objednávce, je Zákazník povinen uhradit dodatečně vzniklé náklady na přepravu. Platební údaje budou Zákazníkovi doručeny na jeho e-mailovou adresu se 14-ti denní platností ode dne jejich doručení.
5.5. Zboží bude doručeno v závislosti na skladových zásobách Prodávajícího, jeho dostupnosti, zvoleném způsobu přepravy a platby. V případě mimořádného výpadku výroby Zboží či prodlení ze strany dodavatele sdělí Prodávající Zákazníkovi nový předpokládaný termín dodání Zboží prostřednictvím e-mailové adresy či telefonního čísla uvedeného v Objednávce.
5.6. Při převzetí Zboží od přepravní společnosti je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu. Jestliže Zákazník shledá závadu na obalu, která svědčí o neoprávněném vniku do zásilky, není povinen Zboží od dopravce převzít.
5.7. Pokud Zákazník nepřevezme Zboží, nejedná se o porušení povinnosti Prodávajícího dodat Zboží. Zároveň se nejedná o odstoupení od Smlouvy, ač Prodávajícímu toto právo vzniká z důvodu podstatného porušení Smlouvy Zákazníkem. Prodávající je oprávněn požadovat úhradu nákladů na přepravu a náhradu škody v případě, že došlo k jejímu vzniku.
5.8. Nebezpečí škody na Zboží na přechází na Spotřebitele v okamžiku jeho převzetí od dopravce. Spotřebitel tak nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
5.9. Jestliže nedojde k převzetí Zboží ze strany Spotřebitele nebezpečí škody na Zboží na něj přechází v okamžiku, kdy ho mohl převzít.
- Uživatelský účet
6.1. Na základě Registrace na E-shopu může Zákazník přistupovat do svého Uživatelského účtu, jakožto Uživatel. E-shop připouští koupi Zboží bez Registrace, tudíž není nezbytné zřizovat Uživatelský účet.
6.2. Zákazník je při Registraci povinen uvádět veškeré osobní údaje pravdivě, správně a úplně. Zároveň má povinnost je v případě změny aktualizovat.
6.3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně svého uživatelského jména a hesla. Za případné zneužití uživatelských údajů nenese Prodávající odpovědnost.
6.4. Uživatelský účet je individuálně určen pro konkrétního Uživatele, tudíž není možné umožnit jeho užívání třetím osobám.
6.5. Prodávající může Uživatelský účet zrušit v případě porušení povinností ze Smlouvy, včetně Obchodních podmínek, ze strany Uživatele, či pakliže Uživatel svůj Uživatelský účet nevyužívá po dobu 2 let.
6.6. Uživatel je srozuměn s tím, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, primárně s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. třetích osob s Prodávajícím spolupracujících.
- Zpracování osobních údajů
7.1. Prodávající zpracovává osobní údaje v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen “GDPR”).
7.2. Informace o zpracování a ochraně GDPR naleznete v “Podmínkách ochrany osobních údajů” na Webovém portálu www.peonique.cz.
- Práva z vadného plnění
8.1. Práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména relevantními ustanoveními občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.2. Informace o právech z vadného plnění naleznete v “Reklamačním řádu” na Webovém portálu www.peonique.cz
- Odpovědnost za škody způsobené neopatrným zacházením
9.1.Výrobce nenese odpovědnost za škody způsobené neopatrným, nesprávným nebo nevhodným zacházením s výrobkem, zejména se zapálenou svíčkou. Kupující je povinen dbát na základní bezpečnostní pravidla při manipulaci se svíčkou, jako je umístění na stabilní a nehořlavý povrch, nenechávání hořící svíčky bez dozoru a zamezení přístupu dětí nebo domácích zvířat. Jakékoliv použití svíčky v rozporu s doporučeními výrobce je na vlastní odpovědnost kupujícího.
- Odstoupení od Smlouvy ze strany Spotřebitele
10.1. Odstoupení od Smlouvy se řídí §§ 1829-1837 občanského zákoníku.
10.2. Spotřebitel má v případě uzavření Smlouvy distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory Prodávajícího, tj. prostřednictvím E-shopu či jiného prostředku komunikace na dálku, s výjimkou případů uvedených v § 1837 občanského zákoníku, právo odstoupit od Smlouvy, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy. V případě koupě Zboží pak do 14 dnů ode dne převzetí Zboží.
10.3. Je-li předmětem Smlouvy koupě několika kusů Zboží v rámci jedné Objednávky, nebo Zboží sestávajícího z více položek, které budou dodány samostatně, je počátek běhu 14denní lhůty stanoven ke dni dodání posledního kusu Zboží, popřípadě dodání poslední položky či části Zboží. V případě pravidelné dodávky Zboží po určitou dobu, započne 14denní lhůta běžet dnem první dodávky.
10.4. Odstoupení od Smlouvy oznámí Spotřebitel E-shopu písemně na adresu provozovny E-shopu nebo elektronicky na e-mailovou adresu infopeinique@gmail.com. Vzor pro odstoupení od Smlouvy pod názvem “Oznámení o odstoupení od smlouvy o koupi zboží” se nachází na Webovém portálu Prodávajícího www.peonique.cz.
10.5. Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, Zboží, které od něj obdržel.
10.6. E-shop vrátí Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Smlouvy přijal, totožným způsobem. V případě, že s tím Spotřebitel souhlasí, vrátí mu E-shop přijaté peněžní prostředky jiným způsobem, pod podmínkou, že tím Spotřebiteli nevzniknou další náklady.
10.7. Pokud se Spotřebitel a Prodávající nedohodnou jinak, je Spotřebitel povinen vrátit Zboží prostřednictvím nejlevnějšího způsobu dopravy, který Prodávající nabízí. Pokud tak neučiní, tj. zvolí si nákladnější způsob doručení Zboží, Prodávající mu není povinen vrátit náklady na přepravu v plné výši. Prodávající se zavazuje Spotřebiteli vrátit náklady spojené s doručením Zboží pouze ve výši ceny za nejlevnější způsob dopravy, který nabízí.
10.8. Prodávající není v souladu s § 1832 odst. 4 občanského zákoníku povinen vrátit Spotřebiteli přijaté peněžní prostředky, než obdrží předmětné Zboží, popřípadě dokud mu Spotřebitel neprokáže, že Zboží odeslal zpět.
10.9. Spotřebitel Prodávajícímu vrátí Zboží v původním obalu, je-li to možné a ve stavu, který odpovídá tomu, že se pouze seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je uvedeno v předchozí větě. Prodávající může Spotřebiteli vrátit částku poníženou o náklady na uvedení Zboží do původního stavu.
10.10. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od Smlouvy v následujících případech:
- Cena Zboží závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy,
- Zboží bylo vyrobeno podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám
- Závěrečná ustanovení
11.1. Doručování veškerých informací a písemností probíhá prostřednictvím elektronických prostředků komunikace, na dálku, tj. Uživatelský účet, e-mail, telefonní číslo.
11.2. Vytvořením a odesláním objednávky týkající se koupě Zboží potvrzujete, že jste se seznámil/a s Obchodními podmínkami, a že s nimi prostřednictvím webového formuláře vyjadřujete souhlas v plném rozsahu.
11.3. Smlouva může být měněna pouze na základě písemné dohody mezi Prodávajícím a Zákazníkem.
11.4. Jestliže Smlouva či právní vztah právní vztah z ní vyplývající obsahuje mezinárodní prvek, jedná se například od doručování Zboží mimo území České republiky, budou se práva a povinnosti mezi smluvními stranami vždy řídit právem České republiky. V případě, že se nacházíte v pozici Spotřebitele nejsou Vaše práva předchozí větou dotčena.
11.5. V případě změny Obchodních podmínek zveřejní Prodávající nové Obchodní podmínky na Webovém portálu. Tato změna se však nedotkne práv a povinností vyplývajících ze Smluv uzavřených před účinností nových Obchodních podmínek.
Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti ode dne 16.1.2025